First week in Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu First week in Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu

First week in Bali

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Augustus 2015 | Indonesië, Ubud

Hoi lieve allemaal,

Op verzoek van velen dan nu toch m'n eerste blog vanuit Bali. Ik ben hier nu ongeveer een week en heb al zoveel gave dingen meegemaakt! Maar ik begin bij t begin..

Maandagmiddag om 16.10 uur NL tijd vloog ik samen met Monique (klasgenootje) naar Bali, met als tussenstop Doha, Qatar. De eerste vlucht (5,5 uur) was rustig. Aangekomen in Doha was het suuuper warm, boven de 35 C en heel erg benauwd. Ter compensatie stond de airco op het vliegveld op max. Het was bij aankomst 23.30 uur dus hebben we ligstoelen opgezocht waar we geprobeerd hebben te slapen, niet echt een succes. De volgende ochtend om 08.00 uur lokale tijd vlogen we door naar Bali, een vlucht van 10 uren met slecht weer en veel turbulentie. De landing op Bali was heel erg mooi, we vlogen het laatste stukje heel laag boven het water waar allemaal verlichte bootjes lagen. Het was namelijk al donker toen we aankwamen, 22.30 uur lokale tijd. Het is hier nu 6 uren later dan in Nederland. Als het in NL straks wintertijd wordt is het verschil 7 uren. Op het vliegveld hebben we lang moeten wachten op onze koffers, maar de immigratie ging heel erg snel. We konden zo doorlopen nadat we een papiertje hadden ingevuld. Omdat Monique en ik onze stage allebei via een ander bedrijf hebben geregeld werden we door verschillende mensen opgehaald op het vliegveld. Ik werd, samen met Leila (ook een student uit Nederland die in hetzelfde huis verblijft) opgehaald door Bajil en afgezet bij ons huis.

De volgende ochtend ontbeten, ja ja, er wordt hier elke ochtend ontbijt voor me gemaakt, ei met toast of banana pancakes (specialiteit hier, zooo lekker!) én elke dag een bakje vers fruit dus je hoeft je geen zorgen te maken over m'n vitamines mam ;)<3. Daarna kwam Julie (van het stagebureau waarbij ik m'n stage heb geregeld, en de meeste andere studenten hier ook) en al snel waren ook Arjen en Charlotte er. Julie had een scooter geregeld, een Indonesische simkaart en kwam wat tips brengen. Daarna ben ik samen met Arjen en Charlotte, Leila, Camille (Franse student die hier ook woont) en Kadeng (een van de huiseigenaren die ons scooter ging leren rijden) naar de mooiste rijstvelden van Bali geweest en daarna naar een tempel. Allebei heel erg mooi. Ook heb ik die middag meteen een sarong gekocht die ik goed kan gebruiken bij de traditionele Balinese bruiloft van Julie en Bajil waar ik voor ben uitgenodigd. Dit is op 14 september.

Ik zal trouwens proberen om ook wat foto's te uploaden en anders komen ze wel voorbij op Facebook of Instagram.

S avonds zijn we met z'n vijven uiteten geweest in Ubud centre. Typisch balinees op de grond gegeten, en superlekker. De rijst en noedels ben ik nog niet zat. Je kan hier ook prima andere dingen eten zoals broodjes of pasta/pizza maar het lokale eten vind ik tot nu toe nog altijd het lekkerste.

Donderdagmiddag zijn Camille, Leila en ik op onderzoek uit gegaan in Ubud centre. We hebben vooral veel geslenterd over de Ubud Market, een mega grote markt die hier vast staat met kleding, groenten en fruit en souveniers. Uiteraard verkoopt iedereen daar hetzelfde en dus is het heel makkelijk om flink af te dingen. Dat kan hier trouwens bijna overal. Ideaal ;).

Vrijdagmiddag ben ik op de scooter naar Kuta gereden waar Arjen en Charlotte en Inge (ook een klasgenootje) en Monique wonen. Eerst heb ik een middagje gechilld bij het zwembad met a+c en daarna door gereden naar Inge. Gegeten en s avonds wat drankjes gedaan op Kuta Beach. Monique en ik zijn bij Inge blijven slapen want de volgende ochtend om 06:00 uur zouden we worden opgehaald om naar Gili Trawangan te gaan. Een eiland ongeveer 2 uur varen van Bali en vlakbij Lombok. Uiteindelijk werden we pas om 07:30 uur opgehaald (welkom op Bali, en doei 1,5 uur kostbare slaap). Dat laatste hebben we in het busje naar de boot toe en op de boot meteen goedgemaakt. Aangekomen op Gili hebben we gelunched, fietsen gehuurd (stiekem was wat wel even fijn ipv al dat scooteren hier) en ons onderkomen opgezocht. Dat duurde langer dan gehad en voor we t wisten hadden we ongeveer de huizen van alle bewonderd vh eiland al gezien. Het was meteen duidelijk dat de mensen hier heel erg arm zijn. De meeste straten waren van zand maar ondanks dat een supermooi eiland. We hebben na een uur fietsen maar een andere homestay genomen en daarna het hele eiland rond gefietst. Zo ontzettend mooi! Vooral de onbewoonde kant. S avonds gegeten bij een lokaal restaurantje met live muziek, heel gezellig. Daarna gedouched (was wel nodig na een middag fietsen door de straten van niet al te schoon zand) en naar de full moon party gegaan die een x in de maand is op Gili T. Monique en ik hebben toen ook onze eerste Indonesische vuurdans gezien, leuk om meegemaakt te hebben.

Zondag hebben we ontbeten, fietsen ingeleverd, een uurtje geslapen op het strand geslapen en om 15.30 uur met de boot terug. Ook dit werd een uur later. Er was ons al verteld dat je tijdens de middagvaarten beter bovenop de boot kon zitten ivm zeeziekte. Dat hebben we dus gedaan en het werd een supermooi avontuur. De zee verandert s middag zo dat de golven meters hoog zijn. De boot had 6 motoren dus ging heel snel. Dat zorgde voor een 2 uur durende tocht voorbij de helemaal doorweekt en stuiterend aankwamen op Bali. We begonnen aan het begin met ik denk wel 30 mensen op de het dek. Na een half uur stuiteren waren dat er nog maar 6 excl bemanning. Sommige stukken lagen we plat op de grond op het dek, al onze doorweekte spullen vasthoudend. M'n haar in een staat doen kon niet! We hebben heel erg gelachen en een super leuke boottocht gehad met de andere diehards. Daarna verkleumd een busje in naar Kuta en ik daarna op de scooter terug naar Ubud. Ik lig nu met een joggingbroek en een vest aan in bed om het warm te krijgen. (M'n douche is nog steeds ijskoud dus ook dat hielp niet).

Voor komende week staat de Buddha to Buddha (hier The best of Buddha) fabriek op het programma, morgen een dagje luieren bij een spa aan de overkant en eindelijk de eerste massage ondergaan, en ik wil deze week nog graag naar Junglefish. Dat is een infinity pool en spa waar je uitkijkt over de jungle. M'n huisgenoten zijn hier al geweest en dat moet superleuk zijn, dus ik ben erg benieuwd. Vrijdagmiddag begin ik aan m'n stage, ook daar ben ik heel erg benieuwd naar!

Zo, het is hier inmiddels 00:30 uur geweest dus tijd om te gaan slapen. M'n verhaal is nu ook wel lang genoeg.. Hoop dat jullie erdoor konden komen haha!

Selamat Malam!

Xxxxxxxxxxx

  • 30 Augustus 2015 - 20:02

    Hammie Sopamena:

    Hoi Kim, pas een week op Bali en al zoveel gezien en gedaan. Erg leuk om te lezen. Heel veel plezier nog tijdens je vrije dagen en succes met je stage vrijdag. Liefs Hammie

  • 30 Augustus 2015 - 20:42

    Désirée Berger:

    Hoi Kim!
    Hier een berichtje uit Zwijndrecht. Superleuk joh! Veel herkenbare verhalen. Ga maar lekker genieten ; wij volgen je verhalen. Dikke tuut, Désirée

  • 31 Augustus 2015 - 09:16

    Ria Bekhof:

    Selamat Siang Kim,

    Zo te lezen aardig afzien in Bali................Heel veel plezier nog tijdens je vrije dagen.
    Wij volgen je verhalen.
    Groetjes,

    Ria en Jan

  • 04 September 2015 - 20:33

    Jettie:

    Lieve Kim,

    Leuk om jouw verslag te lezen! Wat heb je al veel beleefd! Hoop dat je stage ook leuk en interessant gaat worden. Ik ga je verslagjes lezen hoor.
    Liefs en veel plezier verder.
    Jettie xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Stage op Bali

Derdejaarsstage FM op Bali, Indonesië

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

The countdown has begun...

10 December 2015

Time flies!

10 November 2015

Noord-Bali en Jogjakarta

09 Oktober 2015

CHEERS

21 September 2015

Already almost a month @ Bali
Kim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 4772

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage op Bali

Landen bezocht: