Living in paradise - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu Living in paradise - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu

Living in paradise

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 September 2015 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal, daar ben ik weer!

Aangezien ik er nu nog tijd voor heb, weer even een update.

De dingen die ik in m'n vorige blog noemde, om deze week te gaan doen, heb ik allemaal niet gedaan. Dit kwam deels doordat ik maandag en dinsdag ziek was. De buikgriep sloeg toe. Vervelend, maar ik was blij dat ik nog geen stage had. Woensdags voelde ik me gelukkig weer een stuk beter. Er waren afgelopen dagen allemaal bruiloften en crematies in Ubud. Dat gaat hier op een bijzondere manier. Allebei op dezelfde dagen, een soort massa crematies en bruiloften maar heel respectvol. Ik ben samen met een huisgenootje naar een tempel gegaan waar een stuk of 8 crematies plaatsvonden. In 4 dagen waren er geloof ik zo'n 80. De Balinezen wachten net zo lang tot dat ze genoeg geld hebben gespaard om te kunnen cremeren. Ze maken met de hand een zwart paard, helemaal versierd met allemaal mooie, kleurrijke dingen. In optocht met veel dans en muziek brengen ze het lichaam in een aparte zelfgemaakt draagkar naar de tempel. Daar wordt het lichaam overgedragen naar het paard en vervolgens wordt het paard in brand gestoken. Dit is niet zoals bij ons een verdrietige bijeenkomst maar juist een feestje! Heel bijzonder om mee te maken.

Donderdag heb ik samen met een ander huisgenootje een massage genomen en gechilld bij het zwembad. Daarna was ik klaar voor het begin van mijn stage haha. Vrijdagmiddag ben ik een halfuurtje naar het hotel geweest waar ik ga stagelopen. Ik heb hier een rondleiding gekregen. Eigenlijk zou ik vandaag beginnen, maar door inspecties vandaag en morgen start ik pas woensdag. Maar na 2,5 week vakantie gevierd te hebben hier ben ik er klaar voor, toe aan een ritme haha!

Vrijdagavond zijn we met (bijna) het hele huis naar CP lounge gegaan. Je kan daar loungen, poolen en dansen en het is de hotspot van Ubud. We hebben het niet heel laat gemaakt want zaterdagochtend gingen we voor een weekendje zon, zee en strand naar Uluwatu. Dit ligt in het zuiden van Bali. Zaterdagmiddag hebben we gechilld op het strand en uiteraard foto's gemaakt, want het was er heel erg mooi. S avonds was er op hetzelfde strand een beachparty waar we ons ook erg goed hebben vermaakt! Gister hebben we de tempel van Uluwatu bezocht, dit stelde heel weinig voor maar het uitzicht over zee was supermooi! Daarna hebben we onszelf wat luxe gegund en zijn we naar Blue Heaven gegaan. Een infinity pool met uitzicht op Padang-Padang beach, de zee, kustlijn van Bali en de aapjes haha! Misschien hebben jullie m'n foto op Facebook en instagram gezien, maar dat was echt een paradijs. Zo ontzettend mooi! Nadat we nog even de zonsondergang gekeken hebben zijn we terug gegaan naar Ubud met onderweg een mc drive! Het Big Mac menu smaakte net zoals in Nederland, alleen de fritessaus ontbrak..

Ik zit nu weer aan de Mie Goreng wat nog steeds niet echt verveeld. Vandaag en morgen "thuiswerkdagjes". Me voorbereiden op stage, verslagen opzetten en me inlezen in de organisatie. Heel benieuwd naar woensdag!

Tot de volgende keeeer! Xxxxxxx

  • 07 September 2015 - 15:40

    Ria & Jan:

    Hoi Kim,
    Je leeft inderdaad in een paradijs. Jan vraagt zich af of dit ook bij de stage hoort?
    groetjes en veel plezier.1

    De buurtjes

  • 19 September 2015 - 21:22

    Joyce:

    Wow, dat zwembad!! Gaaf!! Waar is dat?
    wil je het me mailen alsjeblieft : haverkampjoyce@hotmail.com
    Ik lees toevallig mee op je blog, dus hoop dat je het me even wilt laten weten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Stage op Bali

Derdejaarsstage FM op Bali, Indonesië

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

The countdown has begun...

10 December 2015

Time flies!

10 November 2015

Noord-Bali en Jogjakarta

09 Oktober 2015

CHEERS

21 September 2015

Already almost a month @ Bali
Kim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 4778

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage op Bali

Landen bezocht: