Already almost a month @ Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu Already almost a month @ Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu

Already almost a month @ Bali

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 September 2015 | Indonesië, Ubud

Halloooo daar vrienden in het koude kikkerlandje!

Allereerst zal ik even melden dat het hier in plaats van steeds kouder, alleen maar warmer wordt en de temperaturen overdag inmiddels liggen tussen de 30 en 35 graden.. Wil jullie verder niet jaloers maken natuurlijk!

Dan zal ik nu beginnen waar ik de vorige keer was gebleven. Woensdag 9 september, mijn eerste echte stagedag bij Alila. Mijn werkdagen zijn van 09.00 - 17.00 uur en toen ik aan kwam was de eerste struggle het uitzoeken van werkkleding. Ik denk dat dit 10 keer zoveel tijd in beslag nam als bij de gemiddelde andere nieuwe medewerkers omdat mijn maat niet bestaat in het assortiment.. Ik werd dan door iedereen uitgelachen, en stiekem vond ik het zelf ook wel erg grappig. Na meerdere setjes te hebben geprobeerd werd het een 20 cm te korte broek en een blousje dat maar net goed dicht kan. Vervolgens kreeg ik een rondleiding over het resort en het is echt heel erg mooi! 's Ochtends en aan het einde van middag komen de apen uit de aangrenzende jungle op bezoek en lopen vrij rond over het terrein, heel erg leuk! Al mijn collega's zijn super lief, vriendelijk en geïnteresseerd. Hele leuke mensen. Woensdag, donderdag en vrijdag bestond vooral uit observeren van de werkzaamheden bij de Front Office. Dat waren pittige dagen omdat ik de hele dag moet staan en nog niet zoveel mocht doen.

Vrijdagavond zijn we ons weekend heel erg goed begonnen. Eerst heerlijk uiteten in een Italiaans restaurant met een heel erg mooi uitzicht over Ubud heb ik genoten van mn eerste wijntje hier! Wijn is hier namelijk heel erg duur, maar deze keer viel het mee, dus heb ik het er maar van genomen. Het was een balineze wijn, en erg lekker was ie niet, maar toch.. Wijn is wijn. Inmiddels hadden we eerder die week een italiaanse delicatessenwinkel ontdekt dus besloten we een kaasavondje te houden om het weekend mee in te luiden. Uiteindelijk hebben we dit verplaatst naar zaterdag omdat we allemaal te vol zaten van het eten hihi. Zaterdagochtend ben ik samen met Tessa, Trynke, Camille en Bob naar Kuta Beachwalk gereden, een mega grote shoppingmall waar we even hebben uitgeleefd en vervolgens nog even de laatste zonnestralen hebben meegepakt op het strand. 's Avonds zijn we na het kaasavondje naar CP lounge geweest (plaatselijke uitgaansgelegenheid die niet zoveel voorstelt). Altijd eindigen onze stapavondjes in Ubud in een anticlimax en dus besloten we dat weekend dat we het weekend erop maar eens naar de echte kroegen moesten in het zuiden. Zondags zijn we met een groep naar Junglefish gereden, een infinity pool met uitzicht op de jungle iets buiten Ubud (zie foto). Dit was weer heel erg mooi en een hele goede plek om op te laden voor een nieuwe week stage :)

Ik begon maandag 14/09 met een kort dagje aan de nieuwe werkweek ivm de bruiloft van Julie. Ons hele huis was uitgenodigd dus de voorbereidingen waren al erg gezellig. We moesten namelijk allemaal in balineze traditionele kleding (zie foto). Het was heel bijzonder en leuk om te zien hoe een Balineze bruiloft eruit ziet. We zijn alleen naar de receptie geweest, maar hoorden later van Julie dat ze 's ochtends om 05.30 uur waren begonnen met de eerste ceremonie. Pas om 15.30 uur waren ze klaar. Omdat Julie nederlandse is en trouwde met een balineze man moest zij eerst hindoe worden, wat meer ceremonies nodig had.

Vervolgens weer een week stage gehad met 's avonds gezellige avonden met mn huisgenootjes.

Vrijdagavond hebben we het weekend ingeluid met cocktails en heerlijk eten bij Warung Schnitzel en vervolgens nog meer gin tonics thuis. Gezellig avondje! Zaterdagochtend zijn we met een groep van 7 naar Seminyak gereden waar we een goedkoop maar heel goed hotel hadden geboekt. Zaterdag waren we van plan de hele middag lui op het strand te liggen maar toen waren daar de surfboards die lokten.. Irina had al eens eerder gesurfd en wilde Tessa en mij de basis wel leren, voor 3, 50 euro kon ik 2 uren lang surfen en ik vond het ZO LEUK!! Meteen dezelfde dag mn volgende surfdagje gepland voor over twee weken met Arjen en Charlotte. Ik vond het zelfs zo leuk dat ik spontaan niet meer bang was voor vissen. Ja, ja, het kan dus echt papa, mama en soezen! Ik heb de bewijzen ook maar even geupload, speciaal voor jullie ;)

Zaterdagavond gegeten bij een heel hip restaurant waar ik nu nog steeds van aan het nagenieten ben, ahum, maar dat later, het eten was heerlijk! Vervolgens weer wat gin tonics ingeslagen bij de supermarkt en opgedronken in het hotel en daarna EINDELIJK weer eens een echt goed feestje meegemaakt en tsja, ook een brakke zondag. Waren bijna vergeten wat dat ook alweer was. Maaaaaar die brakke zondag werd een al een stuk beter door de hete en harde straal van de douche in het hotel! Ook daarvan waren we bijna vergeten dat het bestond. Over het algemeen zijn de douches hier niet zo fantastisch en mag je blij zijn met warm water. Na een ontbijtje zijn we naar Potatohead gereden. Alweer een infinity pool, maar dit keer met uitzicht over zee. Het viel me heel erg tegen, de infinity pools waar we eerder geweest waren hadden, op de hoge golven van potatohead na, een mooier uitzicht en het was er een stuk minder druk. Potatohead was enorm groot, druk en commercieel. Maar we moesten er een keer zijn geweest, dus bij deze. Hierna teruggereden naar Ubud. Bij thuiskomst werd ik ziek, en nog steeds. Trynke is ook ziek en er waren meer met maagklachten na het eten van zaterdagavond. Trynke en ik hadden hetzelfde gerecht gehad dus er zal wel een kruiden in hebben gezeten waar onze hollandse magen niet zulke goede vrienden mee zijn. Vandaag dus een dagje op bed gelegen en morgen ook nog even goed uitzieken. Woensdag hoop ik weer back in business te zijn!

Komend weekend gaan we naar Nusa Lembongan, een eiland wat bij Bali hoort en heel erg mooi moet zijn! Heel veel zin in! Verhalen en foto's volgen in mn volgende update!

Xxxxx

  • 21 September 2015 - 18:09

    Jan & Ria:

    Hoi Kim,
    Weer een mooi verhaal. Ze hebben daar goede kleermakers. Werkkleding hoeft geen probleem te zijn, toch?
    Coca-Cola is een probaat middel bij maagklachten.........(het helpt ook heel goed tegen roest. (deze is van Jan)).
    Groetjes, Ria xox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Stage op Bali

Derdejaarsstage FM op Bali, Indonesië

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

The countdown has begun...

10 December 2015

Time flies!

10 November 2015

Noord-Bali en Jogjakarta

09 Oktober 2015

CHEERS

21 September 2015

Already almost a month @ Bali
Kim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 4780

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage op Bali

Landen bezocht: