Time flies! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Doosje - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 December 2015 | Indonesië, Ubud

Dag vriendjes & vriendinnetjes!
Weer even een update uit het op dit moment regenachtige Bali.. Want ja, het regenseizoen is begonnen. Goed voor de natuur, dus de Balinezen zijn blij, ik ietsje minder maar tot nu toe valt de regen op gunstige tijden!
Ik zal weer beginnen waar mijn vorige blog is geëindigd. Het weekend van 14 en 15 november heb ik in Kuta doorgebracht. Zaterdags heb ik een lekker middagje op het strand gelegen en gesurfd. Dat laatste had ik al een behoorlijke tijd niet meer gedaan dus het was tijd om mijn skills weer eens bij te schaven.. Na een dagje strand heerlijk gegeten op het strand en daarna douchen en aan de drankjes want Yellow Claw kwam in Skygarden, een club in Kuta. Na een hele leuke avond in Skygarden was het tijd voor het hoogtepunt van de avond: Mc Donalds Delivery hehe. Helaas was ik niet meer in staat te wachten op mijn Big Mac, toch zonde. De volgende dag was te merken hoe leuk de avond was en heb ik lekkerrrrr de hele middag genetflixt. Opladen voor weer een week stage..
Op donderdag was Wilma jarig. Ger en Wilma hebben Ellen, Trynke en ik ontmoet tijdens ons weekendje in Jogjakarta waar we een hele poos mee op het terras hebben gezeten. Zij waren op doorreis naar Bali en Ellen en Trynke hebben ze binnen gehaald bij hun resort. Ellen en ik wilden nog graag een keer een Balinese Cooking Class doen en aangezien een collega van mij naast het resort woont van Ellen en Trynke, en ook nog thuis Cooking Classes geeft leek ons dat een leuk cadeau. Dit draaide uit op een hele gezellige en lekkere avond met z’n vieren!
Het weekend van 21 en 22 november was het rustig in Huize Madechra. Veel huisgenoten hadden visite vanuit NL en dus was de groep aardig uitgedund. Ellen en ik zijn daarom met z’n tweeën op pad gegaan. We hebben dat weekend heel veel kilometers gemaakt op onze trouwe vrienden. De eerste stop was na een uur scooteren bij een restaurant met heel erg mooi uitzicht op de Mount Agung, een vulkaan van meer 3000 meter hoog. Helaas was het s ochtends nog een beetje bewolkt waardoor de top niet zichtbaar was. Na een drankje zijn we doorgereden naar Amed, een plaatsje aan kust in het oosten van Bali. Dit deel van Bali is nog niet zo toeristisch als het zuiden. De weg naar Amed was echt ontzettend mooi. Ik denk tot nu toe het mooiste deel van Bali wat ik heb gezien. Na een rit van weer zo’n anderhalf uur kwamen we aan bij ons hotel in Amed. We hadden een iets duurder hotel geboekt dan dat we normaal doen maar dat was het meer dan waard. Het uizicht was alleen maar oceaan, zo mooi! We besloten na de lunch een massage te nemen (2 halen 1 betalen, kan je als echte Nederlander niet aan je voorbij laten gaan) en vervolgens een middagje bij het zwembad in te lassen. S avonds zijn we gaan eten bij de buren van het hotel en om half 10 lagen we allebei te slapen.. Blijkbaar een zware stageweek gehad haha. Zondags waren vroeg uit de veren voor een ontbijtje op ons balkon met uiteraard weer dat mooie uitzicht. We wilden om half 10 gaan snorkelen bij een scheepswrak. Op internet stond overal aangegeven dat je dit het beste s ochtends vroeg kon doen omdat het dan nog rustig was. Dat was het zeker. Bijna niemand te bekennen toen we daar aankwamen. Maar wel een mannetje dat GoPro’s verhuurde. Aangezien Trynke niet mee was, en wij dat scheepswrak toch wel even vast wilden leggen besloten we voor €10 een sd kaartjes te kopen en de GoPro te huren. Goed systeem. Achteraf bleken alleen alle foto’s die niet diep genoeg onder water waren genomen rood te zijn. Beetje jammer. Hele scherpe foto’s heb ik niet van het scheepswrak, maar hij is te zien. Op het scheepswrak na, wat Ellen en ik beide toch ook wel een beetje een eng vonden, was er niet zoveel te zien. Na een halfuurtje waren we er dan ook wel weer klaar mee. Tijd voor nog een paar uurtjes bij het zwembad! Wat bruin worden zullen we! Na een lunch was het tijd door te rijden naar een Ujung Water Palace. Hier hadden we hele enthousiaste verhalen over gehoord, onder andere dat je er ook kon zwemmen. Daar waren we na een uur scooter rijden wel aan toe want het was bloed heet. Eenmaal aangekomen bleek het waterpaleis niks voor te stellen en zwemmen kon er ook niet. Blij dat we met eigen ogen hebben gezien dat het niks voorstelde maar toch enigszins teleurgesteld. De volgende stop was White Sand Beach. Een klein, verscholen strand maar ontzettend mooi! Heel erg helder water en wit strand! Na een weekendje in Amed met vulkanisch strand was dat toch wel een verademing. Hier hebben we even gechilld en toen terug naar Ubud. Super leuk weekend en weer af kunnen strepen van mijn to-do-list!
Na weer een week stage was het tijd voor een housewarming! Een huisgenootje was verhuist naar een villa met zwembad dus dat werd een mooi feestje. Met voor sommigen een iets minder leuke zaterdag als vervolg. Na een ochtendje uitslapen (9 uur, dat echte uitslapen ben ik hier wel verleerd) was het tijd voor een weekendje Canggu! Een echte hotspot voor surfers. We hadden een goedkope maar hele chille kamer geboekt in een homestay. Na aankomst meteen door naar het strand om te bakken. We hadden nog geen 5 stappen gezet op strand toen we Arjen en Charlotte zagen liggen. Samen geluncht en terug op strand kwam er een mega donkere lucht aanzetten. Na een half uurtje toch maar terug gegaan naar de homestay voor een middagje films kijken. Ook lekkere op een brakke dag! Achteraf ging het pas om 7 uur s avonds regenen… Net toen wij op de scooter gingen naar Seminyak. Vlakbij eten met wat mensen uit Kuta. Hierna nog even een drankje gedaan in Old Men’s (met veelal jonge mensen). Papa was die dag jarig dus daar moest ik even een wijntje op drinken. Zondags hebben we de hele middag op het strand gelegen wat heerlijk was! S avonds ook gebarbecued aan het strand en toen was het weer tijd voor de terugrit naar Ubud.
Tijdens het weekend in Canggu bedachten Trynke en ik dat we wel weer eens zin hadden in echt mooi snorkelen. Dus: Nusa Lembongan! Daar waren we in september al eens geweest maar toen hadden we niet het hele eiland gezien en ook de mantra s gemist met snorkelen. Het is zeker de moeite waard om even te googelen op mantra roggen. Enorme beesten!
Zaterdagochtend hebben we met een groep van 8 de boot genomen vanaf Sanur naar Nusa Lembongan. Dit keer hadden we kamers geboekt aan de andere kant van het eiland. Daar aangekomen hebben de scooters gehuurd en zijn we met vier van onze groep eerst naar het Mangrove bos gereden. Hier hebben we voor ongeveer €1,50 per persoon een tour gedaan in een bootje van zo’n 30 minuten. Hele mooie dingen gezien! Vervolgens door op de scooter naar het naast gelegen eiland Nusa Ceningan. Deze twee eilanden zijn verbonden met een brug, vraag niet wat voor brug… In ieder geval, dit dachten we even te doen. Na 10 minuten had ik een lekke band… En aangezien we met z’n vieren twee scooters hadden, en de band het niet trok om met z’n tweeën op de scooters te zitten was er maar een optie: door op de balinese manier. Dus Manon Trynke en Danielle met z’n drieën op een scooter en ik met 5 km/h erachter aan . Gelukkig was er na 5 minuten rijden een mannetje die de band met 10 minuten weer gerepareerd had. En door! Dat viel tegen want de brug naar Ceningan was “under contruction”. We konden wel lopend over de brug heen dus dat hebben we gedaan. Aan de andere kant na veel gedoe 2 scooters gehuurd. Na veel slechte weggetjes en verkeerd rijden (Google Maps liet ons in de steek omdat we geen 3G hadden en bewegwijzering kennen ze daar niet..) kwamen we aan bij Blue Lagoon. Heel gaaf om te zien. Daarna wilde ik nog heel graag naar Secret Beach, wat een uitdaging was om te vinden want dit strand was echt heel secret. Na een flinke daling (we zagen pas onderaan dat er aan de zijkant van de berg ook een trap was, blond?) kwamen we aan op een verlaten, wit strand! ZO MOOI! Er was niemand te bekennen. Om te kunnen zwemmen moest je de open plekje van de stenen die door de harde stroming op je af kwamen gevlogen voor lief nemen maar dat deden we dan maar. We lagen nog geen 5 minuten op te drogen op het strand toen het onweer los barstte. Snel terug naar de scooters maar het regende al toen we weer bovenaan de berg stonden. We wilden niet met het heftige onweer over de brug maar gelukkig was er een heel lief mannetje die ons hele doorweekt liet schuilen. Na een half uurtje konden we weer door. Bij de brug aangekomen bleek dat de mannen die met de brug bezig waren geweest hem geschilderd was. Ik denk dat ze het zondag opnieuw hebben kunnen doen vanwege de harde regenbui.. Haha! De weg terug naar de homestay ging een stuk soepeler dan de heenweg en we waren zomaar thuis. Na een biertje en een douche werden we opgepikt door een shuttleservice van het restaurant dat we hadden gereserveerd. Hier hadden we in september ook gegeten en is zooo lekker! Ook dit keer weer. Gezellige avond! Na het eten lekker naar bed gegaan want zondag moesten we er weer vroeg uit om te snorkelen. We wilden deze keer per se de mantra s zien! Aangekomen op de plek van de mantra s zagen we er meteen eentje zwemmen. Wat. Een. Beest. Ik met mijn (bijna overwonnen) angst voor vissen durfde natuurlijk niet meer het water in. Naja, 10 seconden. Toen ben ik er weer uit gegaan. De mantra zwom helemaal niet diep dus ik heb hem vanaf de boot goed genoeg kunnen zien. Toch wel gaaf! Daarna nog wezen snorkelen op plekken we de vorige keer ook al hadden gezien, maar oh wat mooi! Na een ochtendje snorkelen even gedoucht en nog een middagje gechilld bij The Deck, een restaurant met uitzicht over de baai en op Bali. Daarna weer de boot terug genomen naar Sanur. Wat een top weekend!
Inmiddels zit ook deze stageweek er alweer bijna op! Morgen vieren we met het hele huis verlaat Sinterklaas. Dit weekend ga ik zaterdag Ubud eens cultureel bekijken en zondagochtend werken. Alila bestaat namelijk 13 jaar dus zondag is er een marathon waaraan ik niet mee mag doen omdat ik een expat ben. Woensdag gaan we naar een waterpark in Kuta als teamuitje! En donderdag komen papa, mama en bassie aan! Ik moet nu nog 2 weken werken, dan heb ik anderhalve week vrij. Na die anderhalve week heb ik mijn laatste twee stageweken alweer! De tijd gaat zo ontzettend snel! Op 18 januari vlieg ik naar Singapore voor een paar dagen, dan gaan we op 20 januari met de trein door naar Kuala Lumpur en op de 23ste vlieg ik naar Thailand voor een week! Daarna heb ik nog 4 dagen op Bali voordat ik terug vlieg naar Nederland. Nog even niet aan denken.
Ik ga genieten van mijn laatste weken op Bali! Ik denk niet dat ik voor de feestdagen alweer een nieuwe blog heb dus hierbij allemaal alvast hele fijne kerstdagen!
Liefs vanaf Bali xxx


  • 10 December 2015 - 13:40

    Buurtjes:

    Hi Kim, Om jaloers op te worden, en wat vliegt de tijd. Je gaat Bali vast missen als weer terug bent in ons koude kikkerlandje!! Geniet er nog lekker van. Fijne Kerstdagen samen met je ouders en je grote broer! En niet te vergeten de Kuipertjes... Goede jaarwisseling. Geniet ook straks van Singapore, Kuala Lumpur en Thailand!
    liefs, Ria & Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Stage op Bali

Derdejaarsstage FM op Bali, Indonesië

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

The countdown has begun...

10 December 2015

Time flies!

10 November 2015

Noord-Bali en Jogjakarta

09 Oktober 2015

CHEERS

21 September 2015

Already almost a month @ Bali
Kim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 4777

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage op Bali

Landen bezocht: